Leveransvillkor

The Neon Company

The Neon Company (”vi” och ”oss”) är operatören av (https://www.theneoncompany.shop/sv/). När du lägger en beställning via The Neon Company godkänner du villkoren nedan. Dessa tillhandahålls för att säkerställa att båda parter är medvetna om och kommer överens om detta arrangemang för att ömsesidigt skydda och ställa förväntningar på vår tjänst.

1. Allmänt

Beroende på lagertillgänglighet. Vi försöker upprätthålla korrekta lagerräkningar i vår webbshop, men då och då kan det finnas ett lageravvikelse och vi kommer inte att kunna fullfölja alla dina varor vid beställning. I det här fallet kommer vi att uppfylla de tillgängliga produkterna för dig och kontakta dig om du föredrar att vänta på att fylla på den beställda artikeln eller om du föredrar att vi gör en återbetalning.

2. Leveranskostnad

Vi erbjuder fri leverans världen över. Alla priser på webbplatsen är inkluderat fri leverans.

3. Returer

3.1 Returer på grund av ånger

Kundanpassade produkter kan inte annulleras av kunden, utan endast om de bekräftas i förväg av The Neon Company. Skräddarsydda produkter omfattar alla beställningar i offerter och konfiguratorer.

För våra basprodukter i webbutiken är det dock möjligt att returnera din produkt.

Returer betalas på kundens bekostnad och transporten måste ordnas av dig själv.

När returer har tagits emot och godkänts kommer återbetalningen att behandlas som en kredit för ett framtida köp. Vi meddelar dig via e-post när detta är klart.

The Neon Company återbetalar värdet av de returnerade varorna, men återbetalar INTE värdet av de betalda fraktkostnaderna.

3.2 Garantireturer

The Neon Company kommer att uppfylla alla giltiga garantianspråk för basprodukter (inte skräddarsydda produkter), förutsatt att ett krav görs inom 14 dagar efter mottagandet av produkterna.

Kunderna måste betala för returen i förväg, men vi återbetalar dig efter en lyckad garantiansökan.

När du har returnerat varan kan du förvänta dig att The Neon Company hanterar ditt garantianspråk inom 7 dagar.

När garantianspråket har bekräftats får du välja mellan:
  1. en återbetalning till din betalningsmetod
  2. en återbetalning i form av en butikskredit
  3. en ersättningsartikel (om den finns i lager)

4. Leveransvillkor

4.1 Tid för inrikes leverans

Generellt sett tar inrikes leveranser 14-21 dagar.

4.2 Tid för internationella leveranser

Generellt så är leveranstid internationellt 14-21 dagar. Detta kan ha stor variation beroende på vilket land du har valt. Vi kan erbjuda en mer specifik tidsberäkning när du har valt din kurir i kassan.

4.3 Avsändartid

Ordrar skickas vanligtvis inom 2 arbetsdagar efter vi mottagit din betalning. Vårt lager arbetar måndag – fredag under normala arbetstider, förutom på högtider då lagret kan vara stängt. När detta sker ser vi till så att försening av leverans kommer att vara så minimal som möjligt.

4.4 Ändring av leveransadress

För ändring av leveransadress, kan vi ändra adressen när som helst innan ordern har skickats iväg.

4.5 Leverans till postlåda

The Neon Company skickar till postlådor som använder sig av postservice. Vi kan inte erbjuda budtjänster till dessa platser.

4.6 Militär adressfrakt

Vi kan skicka till militära adresser med USPS. Vi kan inte erbjuda denna tjänst med budtjänster.

4.7 Slutsålda varor

Om en vara är slut i lager väntar vi på att varan är tillgänglig innan vi skickar din beställning. Befintliga artiklar i beställningen kommer att reserveras medan vi väntar på denna vara.

4.8 Leveranstid har överskridits

Om leveranstiden har överskridit den beräknade tiden, vänligen kontakta oss så att vi kan göra en utredning.

5. Spårning

Vid leverans kommer kunderna att få en spårningslänk där de kan följa resan av sin leverans baserat och se de senaste uppdateringarna som gjorts tillgängliga av fraktleverantören.

6. Skadat paket under transport

Om du upptäcker att ett paket är skadat under transport, om det är möjligt, avvisa paketet från kuriren och kontakta vår kundtjänst. Om paketet har levererats utan att du är närvarande, kontakta kundtjänst för nästa steg.

7. Tullar och skatter

7.1 Moms

Moms har redan adderats på varans pris som visas på webbplatsen.

7.2 Importtullar och skatter

Importtullar och skatter för internationella transporter kan komma att betalas vid ankomst till destinationslandet. Detta varierar beroende på land och The Neon Company uppmuntrar dig att vara medveten om dessa potentiella kostnader innan du gör en beställning hos oss.

Om du vägrar att betala tullar och skatter vid ankomsten till ditt destinationsland, returneras varorna till The Neon Company på kundens bekostnad och kunden kommer att få en återbetalning för värdet av betalda varor minus kostnaden för returen frakt. Kostnaden för den ursprungliga frakten återbetalas inte.

8.Annulleringar

Om du ändrar dig och vill ändra eller avbryta anpassningsalternativen i din beställning måste du meddela detta inom 24 timmar efter överenskommelsen, innan produktionen av neonskylten har påbörjats. Om en beställning redan är i produktion är det inte längre möjligt att ändra eller avbryta den.

9. Försäkring

Paket är försäkrade för förlust och skada upp till det värde som anges av kuriren.

9.1 Process för paket som är skadad under transport

Vi behandlar en återbetalning eller ersättning så snart kuriren har slutfört sin undersökning av anspråket.

9.2 Process för paket som förlorats under transport

Vi behandlar en återbetalning eller ersättning så snart kuriren har genomfört en utredning och bedömt att paketet förlorats.

10.Kundtjänst

För alla kundtjänstfrågor, vänligen maila oss på info@theneoncompany.shop